STÆRKT FÆLLESSKAB
 

KONTINUERLIG LÆRING
 

OPTIMERET KUNDESERVICE
 
 
 

Vores FynBus var det første af otte Academy-systemer til trafiksektoren. Størstedelen af de danske buschauffører har i dag adgang til kommunikation og uddannelse på et Academy-system.  

 

I efteråret 2011 introducerede FynBus Academy som vidensportal for chauffører. FynBus ville skabe en involverende dialog på tværs af hele organisationen og sikre, at chaufførernes viden om aktuelle produkter til hver en tid var opdateret. Uddannelse i alt fra billettyper til rejseregler kom med Vores FynBus til at foregå online. Det gav chaufførerne mulighed for at holde deres viden velsmurt når som helst og hvor som helst.

 

Mål og resultater

Projektet var en essentiel del af FynBus’ strategi for at tiltrække flere passagerer – i erkendelse af at det i høj grad er chaufføren, der brolægger vejen for kundens serviceoplevelse og den oplevede kvalitet af produkterne.

 
Fynbus2.jpg
FynBus1.jpg

Chaufførerne bliver involveret på Vores FynBus. På Academy har de mulighed for at melde ind om eksempelvis kapacitetsproblemer, fejl med billetprodukter eller køretidsudfordringer. Det har givet FynBus mulighed for at tage hånd om emnerne hurtigt og effektivt til gavn for både chauffører og kunder.

 

Vores Fynbus gav allerede på den korte bane resultater. Tre måneder efter introduktionen af Vores FynBus var antallet af kundeklager relateret til chaufføren faldet cirka 50 procent. Siden lanceringen er kundetilfredsheden steget med 24 pct. FynBus vandt Forbrugerrådet Tænks Passagerpulsens Kundeservicepris i 2015.

 

Hvad har gjort forskellen?

  • Nyhedsformidling og kontinuerlig læring gennem certificeringer

  • Én samlet dialogorienteret platform

  • Muligheden for at inddrage chaufførerne i ændringer og nye tiltag

 
Tre måneder efter vi introducerede Academy-systemet for vores chauffører var chaufførrelaterede kundeklager faldet med 50%
— Uffe Tokehøj, driftschef, FynBus