Hvad gør du for dine medarbejdere?

Prioriter den interne kommunikation med Academy og få et stærkt strategisk værktøj i dagligdagen.

Medarbejdertrivsel, fastholdelse af medarbejdere og anerkendelse af det hårde arbejde er allesammen grundlæggende begreber hvis du gerne vil forbedre din virksomhed indefra.

 

Men hvordan griber man sådan nogle størrelser an i praksis? På Academy-systemet bruger vi blandt andet det vi kalder Amassadørprogrammet, som netop har fået en opdatering, der giver vores kunder endnu flere muligheder. 

Ambassadørprogrammet gør det muligt for medarbejderne at gøre sig til eksperter (eller ambassadører) for en given leverandør eller et arbejdsområde. Medarbejderen skal kontinuerligt holde sig opdateret på informationer og træningsforløb fra leverandøren eller indenfor området og belønnes med et badge, der viser, at denne medarbejder er ambassadør.

 

Level op

Det er nu også muligt at belønne ambassadører med levels alt efter hvor længe de beholder deres ambassadørstatus. Jo flere måneder en medarbejder holder sig opdateret og repetere træningsforløb, jo højere level får medarbejderen. Dette er ikke kun et plus for medarbejderens vidensniveau og uddannelse, men giver også medarbejderen mulighed for udvikling – og vigtigst af alt, belønner medarbejderen for deres arbejde.

En af de vigtigste ressourcer i en virksomhed er medarbejderne, og man skal ikke underkende værdien i at have medarbejdere, der fungerer som omvandrende leksika og reklamesøljer for, for eksempel, vigtige leverandører, eller som gør sig til eksperter udi forskellige områder. At blive fagligt værdsat og få lov til at udvikle sig på arbejdspladsen er nogle af de vigtigste faktorer for medarbejdertrivsel. Og dette afspejler sig selvfølgelig i fastholdelse af medarbejdere, medarbejdernes generelle indsats og dermed også virksomhedens succes. 

 

Don’t say it, show it

Hvis den faglige anerkendelse skal understøttes med materielle goder, står Ambassadørprogrammet også klar til at hjælpe. Det er nu muligt at sende vouchers ud til medarbejdere, der har opnået et givent level på et Ambassadørprogram. Disse vouchers kan for eksempel være rabatkoder eller biografbilletter – et boost, der viser medarbejderne at deres indsats bliver værdsat af virksomheden. 

Med kombinationen af gamification, faglig udvikling og anerkendelse, samt muligheden for konkurrencer og belønning, er Ambassadørprogrammet et stærkt værktøj til at udvikle, fastholde og belønne medarbejderne for deres arbejde.