Prioriter den interne kommunikation med Academy

Den interne kommunikation er al udveksling af information, der sker indenfor en organisations vægge. Den er der, uanset om man dyrker den eller ej. Måske af netop den årsag får mange ikke udnyttet det potentiale, der er i at prioritere den interne kommunikation og bruge kommunikation som strategisk værktøj i dagligdagen.

Read More
Emma Viktoria Frederiksen
Motivér medarbejderne med Achievements

På Academy udvikler vi hele tiden nye funktioner, der fremmer vidensdeling og motivation. Vi tager udgangspunkt i indsamlet data, videnskabelige teorier og menneskets natur. En af de funktioner, vi efterhånden bruger på samtlige Academy-systemer er Achievements.

Achievements er badges, brugerne kan opnå, hvis de opfylder nogle definerede krav. Achievements kan fx. opnås ved at logge ind x antal dage i træk eller læse x antal nyheder. Achievements kan også køres på leverandører: brugerne kan få et badge, der anerkender, at de har helt styr på et givent produkt, brand eller arbejdsområde – dermed bliver brugerne Ambassadører for et brand eller en leverandør. For at få et sådant badge skal brugeren typisk have læst de seneste 5 nyheder og taget de seneste 3 certificeringer på dette område og gøre det kontinuerligt.

Read More
Mette Skovdal
Få medarbejderne ombord med Onboarding

Academy får hele tiden nye funktioner og muligheder, der forbedrer systemet og brugeroplevelsen. Nogle funktioner fortjener bare lidt mere opmærksomhed end andre – derfor vil vi gerne introducere: Onboarding. Det er mere effektivt end waterboarding og mere behageligt, kan vi godt garantere. Onboarding er nemlig vores nye uddannelsesforløb, som vores kunder selv kan sammensætte på deres Academy-systemer.

Med Onboarding kan nye medarbejdere blive godt trænet i grundlæggende viden, nøgleprodukter og services inden de slippes løs på arbejdspladsen, og ledere kan følge med skridt for skridt og se, hvordan medarbejderne klarer forløbet.

Read More
Mette Skovdal
HR kan tage temperaturen med Academy

Academy byder på et væld af funktioner. Ikke mindst kan systemet være et vigtigt værktøj for en HR-afdeling i forhold til onboarding og indsigt i medarbejdernes engagement og vidensniveau. 

Når virksomheder henvender sig til os for at høre mere om Academy, er deres motivation forskellig. Nogle efterspørger en digital vidensplatform med det ene formål at øge salget af produkter. Andre vil opnå en forbedret kundeservice. Så er der dem, der til daglig gør brug af en håndfuld forskellige kommunikationskanaler, og ser Academy som en mulighed for at samle alle kanaler i én.

Read More
Mette Harboe
Academy skaber motorveje i hukommelsen

Du har nok været der - fået et spørgsmål i Bezzerwizzer, som du ved, at din hjerne rummer svaret på. Du kan bare ikke finde det frem. Du siger, at du har det lige på tungen, men på et tidspunkt holder medspillerne op med at tro på dig. Du har nok også prøvet at læse en større mængde stof op til en prøve, hvor du har skullet stå på mål for din viden. Det meste af det stof, du brugte så mange timer på at tilegne dig, er nu arkiveret i glemslens uudgrundelige bibliotek. Til gengæld kan du sikkert huske et par telefonnumre til venner eller familie fra dengang, vi alene talte i telefon på fastnet. Det er immervæk mange år siden, og du skal ikke bruge de numre længere, men alligevel er de tatoveret i din hukommelse.

Read More
Mette Harboe
Det sociale dyr på Academy

Mennesket er et socialt dyr, siger man. Hvad betyder det? Jo, det betyder, at mennesket fungerer optimalt i sociale miljøer, og forstår sig selv ud fra sociale sammenhænge. Vores sociale adfærd har givet os vores bevidsthed, etik og selvforståelse. Derfor var det sociale element et af de vigtigste, da vi udviklede Academy-systemet. Et socialt miljø er nemlig ikke kun fordelagtigt for menneskets udvikling på evolutionært plan – det er også et vigtigt præmis for læring og motivation.

Read More
Mette Skovdal