Academy

Vejen til motiverede medarbejdere og forretningsmæssig succes går gennem den interne kommunikation

glenn-carstens-peters-203007.jpg
 
 

Vidensdeling

Vi kalder Academy en vidensplatform, fordi viden er omdrejningspunktet for systemet. Viden formidles til brugerne gennem nyheder, træningsforløb i form af certificeringer, i forums og gennem dialog mellem brugere.


Effektiv vidensdeling skaber værdi for en virksomhed og arbejdsplads på mange forskellige parametre. Best practice udbredes på tværs af organisationen. Brugerne kan hjælpe hinanden og dermed aflaste et eventuelt hovedkontor. Nye tiltag eller eksempelvis nye produkter kan formidles, så de får den bedst mulige modtagelse. Et højt niveau af viden hos medarbejderne giver faglig tryghed, og gør dem i stand til at levere kompetent rådgivning til samarbejdspartnere og kunder.

I detail bruges systemet ikke alene til kommunikation indenfor virksomheden, men også som direkte kanal fra leverandører til deres medarbejdere. Leverandøren kan formidle information og træningsforløb om produkter og kampagner direkte til de medarbejdere, der møder kunderne. Det er til gavn for alle parter - leverandøren får en stærkere relation til medarbejderne, og medarbejderen får mere indsigt i de produkter, der sælges og rådgives om.

Bog og idé
Gyldendal involverer Bog & idés medarbejderne i kommende udgivelser på deres Academy-system, så de er klar til at fortælle kunderne om bøgerne, når de lander på hylden. Ved særligt vigtige udgivelser afvikler de en større kampagne med konkurrence for at sikre top-of-mind og booste salget.
 
 
 

Træning

Træning sker på Academy i form af certificeringer, dvs. træningsforløb, der kan kombineres med forberedende video eller tekster. Et af de stærkeste elementer i Academy er, at systemet motiverer til repetition af relevante aktiviteter, og dermed sikrer, at brugeren vedligeholder sin viden.


Academy er brugerbaseret og samler informationer op om hver enkelt medarbejders træningsprofil. På den måde kan Academy vurdere, hvornår en bruger er i farezonen for at glemme vigtige informationer, og dermed sætte fokus på en certificering i emnet. Repetition er nøglen til at flytte information fra kort- til langtidshukommelsen – og så sidder det på rygraden.

En sikker start er vigtig for nye medarbejdere. Introduktionen skaber kimen for ansættelsesforholdet, og en dårlig start kan være svær at komme videre fra. Med særligt sammensatte forløb på Academy kan medarbejdernes onboarding sikres fra start.

B&O PLAY
B&O PLAY træner medarbejdere hos deres forhandlere i specifikationer og key selling points forud for lancering af nye produkter. Certificeringerne kan indstilles til at skulle repeteres efter udvalgte tidsrum for at sikre, at informationerne sidder på rygraden hos medarbejderne.
 
 
 

Salg

Vores kunder bruger Academy til at påvirke deres salg – selvfølgelig til at sælge mere, men også til at sælge det rette på det rigtige tidspunkt. Academy klæder medarbejderne på forud for kampagner og skaber sammenhæng mellem den interne og eksterne kommunikation. Når kampagnerne begynder, er medarbejderne klar med detaljeret viden om produkterne og forberedt til skabe et godt salg.


Afgrænsede salgskonkurrencer kan booste salget på udvalgte produkter. Afdelinger eller butikker dyster mod hinanden på salg, oftest målt på index 100. Ud over at øge salget på de udvalgte produkter, motiverer det også medarbejderne og skaber en loyalitetsfølelse overfor både afdeling og brand.

Træningsforløbene på Academy gør også sit for at øge salget, hvad enten der er tale om kampagner eller ej. Når medarbejderne føler sig trygge i deres grundviden om produkter og services, er der overskud til at forsøge op- og mersalg, samt til at yde den bedste rådgivning til kunderne.

Cock's & Cows
Restauranterne i burgerkæden Cock's & Cows dyster over 5 uger i en episk salgskonkurrence baseret på indextal. Medarbejderne får ugentlige opdateringer, deler erfaringer og booster hinandens motivation på Academy, hvor vinderen også bliver offentliggjort.
 
 
 

Motivation

Academy lægger i hele sit design vægt på at motivere – til at komme tilbage til systemet, opsøge mere viden og til at indgå i dialog med de andre brugere. Academy låner dynamikker fra spilindustrien og belønner alle aktiviteter med point. Brugeren kan følge sin egen og andres udvikling.


Hver gang en bruger læser en nyhed, gennemfører en certificering eller opretter en forumtråd, tildeles brugeren point – Academys vidensvaluta. Denne valuta kan ikke ombyttes til præmier eller andre goder, men selve dette parameter virker motiverende på brugerne. Medarbejderne kan dermed dyste mod kolleger og andre afdelinger – og sig selv – på optjening af point.

Eventyrsport
I detailsektoren logger brugerne i gennemsnit på over 35 gange om måneden – det er mere end én gang om dagen. På Eventyrsports Academy-system skyldes dette bl.a. deres aktive forum, hvor medarbejdere dagligt diskuterer produkter, procedurer og passionen for friluftslivet.
 
 
 

Sparring

A Close Shave er ikke en typisk it-leverandør. Når en virksomhed investerer i et Academy-system, indgår vi et tæt samarbejde om at gøre systemet til en succes. Systemet tilpasses virksomhedens målsætninger og behov, og det udvikles løbende, så der bliver ved med at være et match.


Vi overvåger systemet og evaluerer på dets aktiviteter sammen med jer – ikke bare i begyndelsen, men år efter år. Vi bliver virksomhedens sparringspartner på kommunikationen på systemet, og vi står for kvalitetssikringen. Netop dét har betydet, at ingen kunder endnu har opsagt et Academy-system.

Ud over at sidde klar med gode ideer og stakkevis af erfaringer, kan vores kunder altid få hjælp til tekniske udfordringer, og vi tager imod input fra vores samarbejdspartnere til systemet, så vi udvikler os sammen.

A Close Shave
Alt efter behov og hvilken Academy-løsning, der er valgt, holder vi statusmøder med vores kunder fire til tolv gange om året – og vi kan altid finde tid med kort varsel, hvis der er behov for ekstra sparring.
 
 
 

Features

Academy tilbyder en lang række features, og der kommer hele tiden nye til.

 
Community ikon
 

COMMUNITY

  • Forum
  • Kommentarer og likes
  • Profiler
  • Beskedmodul
  • Livefeed
  • Kalender
  • Arbejdsgrupper
Kommunikation ikon
 

KOMMUNIKATION

  • SMS
  • Nyheder
  • Nyhedsfeed
  • SoMe-indlejring
  • Videoindlejring
  • Nyhedsbrev
  • Segmentering
  • Fildeling
  • Gruppebeskeder
Gamification ikon
 

GAMIFICATION

  • Achievements
  • Scorecard
  • Ambassadørprogram
  • Pointoptjening
  • Ranglister
  • Battlebox
  • Konkurrencer
Indsigt ikon
 

INDSIGT

  • Uge/månedsrapporter
  • Statistik på aktivitet
  • Sælgerværktøj
  • Salgsindeks
 
Undersøgelser ikon
 

UNDERSØGELSER

  • Tilfredshedsundersøgelser
  • APV
  • Anonymitet
  • Afstemninger
Brand ikon
 

BRAND IDENTITET

  • Billeder og video
  • Kampagner
  • Produkt-/Servicefokus 
Onboarding ikon
 

ONBOARDING

  • Træningsforløb
  • Onsite læring
Integration ikon
 

INTEGRATION

  • Lønsystemer
  • Økonomisystemer
  • Kundetilfredshedssystemer
 
Motivation ikon
 

MOTIVATION

  • Social proof
  • Konkurrencer
  • Vouchers
Overblik ikon
 

OVERBLIK

  • Søgning
  • Kalender
  • Historik
Sparring ikon
 

SPARRING

  • Løbende support
  • ERFA-møder mellem kunder
  • Fast kontaktperson
  • Mulighed for content production
Community ikon
 

CONTENT MANAGEMENT

  • Brugervenlig redaktøradgang
  • Segmentering på målgrupper