Hvad har FONA og MASH Steakhouse til fælles? Deres medarbejdere bruger Academy. Over det seneste år er brugen af vores sociale vidensplatform blevet udbredt til hotel- og restaurationsbranchen.

Academy-systemet blev i sin tid udklækket som en vidensplatform for medarbejdere i detailbranchen og bruges i dag af blandt andet FONA, Bog og idé og Bilka. Efterhånden har andre brancher også fået øjnene op for mulighederne i Academy-systemet. På bustrafikområdet er brugen af Academy i dag ganske udbredt, og over det seneste år har også hotel- og restaurationsbranchen købt ind på platformen. Academy gør nu en forskel for hotelkæden Brøchner og viften af populære restauranter under Copenhagen Concepts.

Copenhagen Concepts er moderfirmaet bag Umami, Le Sommelier og 11 MASH Steakhouse lokationer. I alt 630 medarbejdere er ansat hos Copenhagen Concepts. Fælles for restaurantkoncepterne er høje ambitioner – for det kulinariske, vinen, konceptet og den service, man skal kunne forvente at møde som gæst under hvert besøg.


Men hvad bruges Academy til i restaurationsbranchen?

Når en eksklusiv kæde som MASH Steakhouse vokser og får større geografisk spredning på lokationerne, opstår der et behov for konsistent og vedvarende kommunikation. Ikke mindst er det relevant at kunne formidle grundlæggende information om produkter og services hurtigt og nemt til nye medarbejdere.

Erik Gemal, adm. direktør i Copenhagen Concepts, fortæller til Horestas branchemagasin VISITOR:

Som nyansat hos Copenhagen Concepts bliver man præsenteret for et uddannelsesprogram. Alle bliver indviet i et særligt udviklet Academy-system på nettet, hvor de kommende tjenere, kokke og køkkenmedhjælpere kan læse alt om restauranterne. De kan dygtiggøre sig og blive specialiseret i alt. Det kan f.eks. være viden om, hvilket kød vi serverer på MASH, og hvilke vine har vi har på glas i øjeblikket.

MASH har en række højt specialiserede medarbejdere på holdet –  fra stjernekokke til nogle af Nordens dygtigste sommelierer. Med Academy får de mulighed for at dele deres detaljerede viden med de mange kolleger rundt om i landet.

Ved introduktion af nye produkter, som eksempelvis det sagnomspundne Kobe kød, som MASH som den eneste danske restaurant har fået mulighed for at tilbyde, kommer Academy på banen. Medarbejderne skal kunne fortælle historien om det eksklusive kød til de gæster, der gerne vil kende detaljerne. Alle detaljerne. Med Academy bliver medarbejderne klædt på i god tid, kan læse om det nye produkt og få solid viden om kødets oprindelse via træningsforløb. Med denne viden kan de servere den bedst mulige serviceoplevelse for gæsterne.

Skrevet af Mette Harboe
Med Mette møder du en bred kompetenceflade indenfor kommunikation, som vores kunder nyder godt af. Uanset om det gælder kommunikation, projektledelse eller tekstforfatning, er Mette på hjemmebane.