2016 har været et fremragende år for B&O PLAY med succes-lanceringen af deres bærbare Bluetooth-højttaler A1, der med 50.000 solgte eksemplarer på én måned netop er blevet Bang & Olufsens hurtigst sælgende produkt nogensinde.

Siden da har B&O PLAY også sendt deres første trådløse in-ear hovedtelefon, H5, på markedet, og nu gør de klar til at tage endnu et stort skridt for firmaet: De lancerer nemlig et Academy-system for deres retail-partnere i Norden og Europa med titlen B&O PLAY Campus.

Selvom B&O PLAY allerede har stor succes, så har de set potentialet ved at gå nye veje og tage hånd om medarbejderne hos deres partnere. Når medarbejderne har nem adgang til omfattende viden og et tæt forhold til de produkter, de til dagligt står med ude i butikkerne, kan man se en stor forskel – ikke kun i salg, men også ved større arbejdsglæde og ikke mindst kundeglæde.

”Grunden til, at vi investerer så aktivt i uddannelse af vores samarbejdspartnere, er, at vi ved at butikkernes kunder stiller høje krav og har store forventninger til rådgivning omkring kvalitetsprodukter, og specielt at handle med et brand som B&O PLAY forpligter vi os alle til at yde service på højeste niveau, hvilket naturligvis også stiller krav til butikkerne,” siger Martin Bloch, Global Training Manager hos B&O PLAY.

Når medarbejderne føler sig trygge ved produkterne, føler kunderne sig nemlig også trygge i butikkerne. Det skaber en optimal salgssituation, hvor medarbejderne er rustet med en omfattende viden, imens kunderne kan være sikre på en positiv oplevelse, der afspejler den høje kvalitet, som B&O PLAY er kendt for.

Derfor påtager B&O PLAY sig nu ansvaret for at udstyre deres partnere med endnu mere viden om ikke kun B&O PLAY, men også deres voksende sortiment af højttalere og hovedtelefoner. På Campus får medarbejderne adgang til blandt andet de seneste B&O PLAY-nyheder og -træninger, og de vil samtidig nyde godt af et tættere samarbejde med B&O PLAY.

”Det er utroligt vigtigt for os, at butikkerne får et system, som kan bringe relevant information og indsigt ud på en både spændende og motiverende måde – og netop her har vi vurderet, at A Close Shave er i en klasse for sig,” tilføjer Martin Bloch.

Det er ingen hemmelighed, at vi hos A Close Shave er særdeles stolte over at kunne byde et internationalt firma som B&O PLAY velkommen i Academy-familien. Vi ved af erfaring, hvilken betydning det har, når retail-medarbejdere er korrekt klædt på, og vi glæder os med stor iver til at løfte opgaven i fællesskab med B&O PLAY.

Skrevet af Julie Horup
Julie Horup er uddannet indenfor kommunikation med en særlig interesse i videospil – et ganske gennemgående tema i A Close Shave. Inden Julie kom hertil, forenede hun lidenskaben for gaming med sine faglige evner som spiljournalist for aviser og magasiner.